Koltrasten

Inte kunde jag ta nån ledighet från datorn.
Vad skulle jag göra på morgonen utan datorn? Bara sitta och titta på nyhetsmorgon, bara rakt upp och ner så där?
Nej, det går inte.
Jag är jätteförkyld och Disa jamar och vill ut så humöret är inte på topp.
Jag vaknar klockan sex varje morgon och känner mig utvilad trots att jag kanske bara har sovit tre till fyra timmar.
Inatt drömde jag om "dröm mannen", han har hemsökt mina drömmar tre nätter i rad nu, jag vet inte vad han gör där, men det känns som om att han dyker upp i mina drömmar bara för att jag valde att kapa med honom i mitt vakna tillstånd, det är som att jag inte hade tänkt klart på honom så därför dyker han upp i drömmarna.
I drömmen så kommer han till mig, han står i en dörröppning med en vissen gerbera i handen, han ler och ber om förlåtelse, sen vet jag inte vad jag gör, men jag vet att jag är stolt, tar emot den fula skit blomman och ler tillbaka och säger något elakt.

Jag har undrat vad det är för idiot som har förstört min rabatt, jorden är uppluckrad och snön är alldeles svart.
Imorse när jag drog upp gardinen så såg jag boven i dramat.
Koltrasten.
Jag ska sätta ett skott mellan ögonen på honom om han fortsätter.

Kommentarer
Postat av: Pinglan

morning has broken, like the first morning. Blackbird has spoken, like the first bird:-)

2008-04-12 @ 11:12:00
URL: http://pinglanm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0