Ute på dumheter

Jag sysslade med dumheter igår kväll och det fick mig konstigt nog att känna mig lite levande igen.
Det har varit en fin och solig dag, luften har varit frisk och det har varit underbart att andas.

Men, givetvis har jag bråkat idag.
Med Joel.
När vi gjorde slut så tyckte jag att jag var hemskt snäll som gav honom soffan och TV:n som vi hade köpt tillsammans, jag lämnade en massa saker där så att hans hem inte skulle se ut som en ungkarlslya.
För en vecka sen så hörde han av sig och sa att jag skulle hämta alla saker inom en vecka, no mercy, hämtade jag inte dom så skulle han kasta dom.
Moget, inte resonelig för fem öre.
Idag var det sista dagen, imorgon ska hans nya tjej flytta in.
Jag ringde till honom, bad honom ställa ut sakerna utanför dörren så skulle jag hämta dom imorgon, för idag fick jag ingen skjuts.
Nej, det gick ju naturligtvis inte för dom skulle in med så mycket grejer imorgon, en massa möbler, en soffa.
En soffa? Tyckte jag, ja, jag har ju betalat halva soffan...Han la på.
Det gick två minuter så ringde han upp, helt upprörd.
-Ska du spela ditt jävla spel så ska jag spela mitt! Ok, du får soffan, men då ska du betala ALLT du har förstört, alla väggar, alla skåpluckor, alla golv och alla lister.
Jag kunde inte annat än att hånskratta åt denna idioti.
Nu kanske det låter som om jag borde äta tabletter för humöret eller nåt, men jag har faktiskt bara målat om där hemma och fint vart det också.
Tillslut åkte jag hem dit och hämtade skitsakerna. Det tog emot något fruktansvärt att sitta i bilen utanför mitt fd hem, det tog emot att knappa in portkoden, att öppna dörren och att känna den välbekanta doften i trappuppgången. Det kändes som förr, men det var inte som förr, ingen Joakim och ingen Lovis skulle finnas där och vi skulle inte vara ett älskande par.
-Jennie, jag klarar fan inte det här, jag dör!
Men jag klarade det, där innaför dörren stod alla mina saker, slarvigt nedkastade i påsar.
Sen när jag kom hem och kollade igenom sakerna så upptäckte jag att dom hade lagt ner en massa saker som inte ens jag äger som dom förmodligen inte ville ha kvar, Joels gamla kläder, hans gamla fiskalsonger..Ja herregud. Nu är det meningen att jag som inte är bilburen ska ta reda på deras skit?
Jävla anusheads.


Men som sagt, hämden är ljuv.

Jag har ju gjort dumheter, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0