En behändig pojkvän

Jag ringde till farmor förut för att snickele snacka lite.
Hon hörde att jag hade skaffat en behändig pojkvän, en fågel hade kvittrat i hennes öra.
Fågeln heter nog mamma, fast min mamma heter inte mamma och mamma är ingen fågel.
Mamma heter Ingel och är lika behändig hon som min pojkvän.
Jag tittade på synonymer.se på ordet behändig:
                  
 lätthanterlig, hanterlig, smidig, bekväm, praktisk, sinnrik; kvick, vig, flink; slug, finurlig; näpen, nätt, smånätt
(motsatsord: klumpig, otymplig)
Min pojkvän är så himla lätthanterlig, smidig och näpen.
Haha.

Igår åkte han, imorgon kommer han igen.
Jag har kommit på att om jag lägger mig nu då är det typ imorgon ganska snart och då blir det kramkalas så att det sjunger om det.

Jag har bott i min lägenhet i ett år nu och idag åkte dom första tavlorna upp.
Sen har jag köpt wallstickers i form av fåglar.
Jag tycker så mycket om fåglar, små fåglar, inte koltrastar, dom kan man sätta ett skott mellan ögonen på.
Jag såg en hona igår, jag sneglade och tittade på henne med avsky och tänkte; Du skulle bara veta hur mycket jag hatar sådana som dig, din lilla fitta!

image195

Den lilla svarta pricken ovanför ena tavlan är en fågel, bara så att ni vet.


Kommentarer
Postat av: Pinglan

jag blir så nyfiken på denna behändige karl! vi måste snickelesnacka!

2008-05-07 @ 10:45:23
URL: http://pinglanm.blogg.se
Postat av: Sandra

Va kul att du hittat en redig karl^^

2008-05-07 @ 16:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0