Förr

Jag tänkte på det här med alkoholvanor och sånt.
Första gången någon köpte ut åt mig så var jag 15 år, just därför så tänker jag inte berätta vem det var.
Jag och Johanna skulle på fest och hon bar påsen. Den första snön hade fallit och vips så ramlade Johanna och slog sönder innehållet i påsen.
Jag tror att vi hade två alkoläsk var i den där. Surt sa räven.

Så gick det några år och för en standard fest så krävdes det en liter åkesson vitt vin och fyra 7,2. Det var rejält på den tiden om jag hade druckit det nu så hade jag fått åka in direkt på sjukhuset för magpumpning.
Ibland fick mina stckars föräldrar komma och hämta mig för jag hade blivit fyllesjuk mitt i natten.
Jag minns en gång när pappa dagen efter frågade hur mycket jag hade druckit egentligen. Fyra starköl svarade jag och ljög.
Åh herregud, tyckte pappa, det var mycket. Tänk om han hade vetat att det var + 1 liter vin också.
Huvaligen.

Mitt barn ska aldrig få dricka alkohol innan den dagen då hon fyller 18 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0