Idioti

När man är på sjukhus så märker man ganska snabbt att det finns vissa yrkeskategorier som anser sig vara bättre än andra.
Lägst i rang ligger väll en sån som jag, en uska elev.
Man behöver inte säga hej till mig, för jag är tydligen en nobody.
Överlag så är dom flesta trevliga faktiskt.
Jag fick höra idag av en sköterska att hon inte brydde sig om vad eleverna heter. Jaha liksom? Där stod jag.
Det finns en kille, en STläkare som ska vara två veckor på samma mottagning som jag är på.
Idag fick jag vara på ett annat ställe där det pågår mer sårbehandling.
Tro på fan att den där muppen kommer dit också på morgonen.

Jag började att ogilla honom när han kom in i måndags under en pågående behandling och stod och nynnade som en annan fjant! Så totalt respektlöst med tanke på att det var en plågsam behandling för patienten.

Men idag så slog han alla rekord.
Ett bensår skulle behandlas och vi var många inne i rummet, två sköterskor, två läkare, två nissar till, en dist. sköterske studerande och så jag. Och så kom st läkaren in också, det vart så många i rummet så för att inte vara i vägen för arbetet som skulle utföras så ställde jag mig lite bakom, i döröppningen. Då kom idioten in och så tittade han mig i ögonen och så stängde han dörren!?! Va?? Fattade jag rätt? Bestämde han att jag inte fick vara med?
Han som bara står där och skiter fullständigt i patienten och läser nån fånig broschyr medans jag faktiskt hade stått och försökt att vara ett stöd för henne medans hon vred sig i smärtor.
Usch, jag blir så uppretad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0