Vart jag håller hus

Ja, den frågan fick jag...Jag sitter här på min bakdel som verkar växa sig större och större för varje vecka, den kanske gör det just för att jag sitter?
Nejdå, jag motionerar några gånger i veckan med mamma.
Annars då, ja då försöker jag sitta här på min givna plats i soffan med mina skolarbeten. Snart står dom mig upp i halsen, samtidigt som jag tycker att det är väldigt intressant.
Jag har kommit fram till att jag är väldigt intresserad av hjärnskador medans jag hatar muskler och senor.

Jag tänkte på det här med mode, inte för att jag passar i mode längre, men ändå.
Kängor, visst har jag köpt det. Ett tag funderade jag på ifall jag skulle leta rätt på mina gamla docs som jag hade för ca 11 år sedan, på den tiden jag inte ville något annat än att vara radikal.
Men så kom jag på att jag hade sparkat på skolväggen med mina stålhätta kängor så att dom skulle få den rätta slitna looken och att jag säkerligen hade skrivit "Go vegan" med en svart spritpenna på dem.
Inte för att jag var vegan, men jag tyckte att veganer var häftiga.
Själv var jag vegetarian och åt både fisk och fågel, jag ville så gärna bli vegan men var alldeles för tjock för att kunna ge upp alla godsaker.
På den tiden så skulle man bara vara aktivist eller kommunist, det närmaste jag kom kommunism var att rösta på vänsterpartiet första gången jag fick rösta, så ball var jag.
Jag kände inga aktivister eller veganer men jag tittade på bilder på sådana på internet. Det var den tiden då internet just hade kommit in i folkhemmet på Alnö. Innan var det bara rikemansfamiljer som hade sånt.
Och så segt allting gick, man fick stoppa in sina vanliga cd skivor i datorn för att kunna lyssna på Kula Shaker.
Det var just Kula Shaker som jag trodde att veganer lyssnade på så därför gjorde jag också det. Govinda jaya jaya, gopala jaya jaya, radha ramana hari, govinda jaya jaya.


Ibland blir man så van vid vissa saker så att man inte längre tänker på dem.
Det var alltid en massa snack om att man aldrig skulle träffa en kille som trodde sig bestämma över en, men tydligen så var det helt ok för ens vänner att göra det?
Hur går det ihop?

Kommentarer
Postat av: pinglan

Å, vad underbart att tänka på dig som vänsterpartist i gröna stålhätta kängor som det står "go vegan" på! tihi tihi!

2008-09-25 @ 19:49:44
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0